Blogi syntyy: Minä & Agile

Hei! 

Olen aina välillä miettinyt, että pitäisikö alkaa kirjoittamaan blogia, koska yritykseni FB-kirjoitukset venähtävät välillä hieman pitkiksi ja monesti minun tekisi mieli kirjoittaa vieläkin enemmän. Joten päätin pistää blogin pystyyn, koska tämä lienee oikeampi paikka pidemmille kirjoituksille, kuin FB. 

Olin juuri viikonvaihteessa Haikon kartanossa Osteopaattiliiton koulutuksessa, joka käsitteli naisten osteopatiaa sekä raskausaikaa. Täällä tuli osteopaattikollegojen kanssa hyvää keskustelua yrittäjyydestä ja markkinoinnista sekä itsensä ja yrityksen agendan luovasta esilletuomisesta. Tämä keskustelu myös buustasi innostustani alkaa kirjoittamaan.

Blogissani tulen käsittelemään osteopatiaan, keholliseen, psyykkiseen ja henkiseen hyvinvointiin liittyviä aiheita tai mitä mieleeni sattuu juolahtamaan :) Tänään voisin aloittaa itseni esittelyllä. 



Olen koulutus- ja ammattitaustaltani entinen Bioanalyytikko (AMK) ja urheiluhieroja, nykyinen Osteopaatti ja rentoutus-/ meditaatio-ohjaaja, tuleva mentaalivalmentaja ja Yin-joogaohjaaja. Valmistuin osteopaatiksi Osteopatiakoulu Atlaksesta vuonna 2018. Osteopaatin opinnot kestävät 4-vuotta. Koulutuksemme on niinsanottua klassista osteopatiaa, joten vaikka ala menee kovasti eteenpäin, vaalimme myös osteopatian perinteisiä oppeja ja kehon kokonaisvaltaisuutta kunnioittavaa, syvällistä ja hienoa filosofiaa. Tästä aiheesta kirjoitan pian lisää.

Olen Espoolainen vaimo, äiti ja koiranomistaja. Meillä on vuonna 2010 syntynyt ihana, nyt jo niin iso pojan pallero sekä 2016 syntynyt suloinen tytön tyllerö. Eläintarhaamme on kertynyt koirat Ramses, joka on pian jo 14-vuotias shetlanninlammaskoira-papparainen sekä 4-vuotias bordercollie-neiti Jedi. Lisäksi meidän pojalla on pari marsua. Välillä sitä ihmettelee, että miten olemme päätyneet hommaamaan näin paljon huolehdittavia olentoja tähän talouteen?! Mutta onhan ne ihania ja tuovat paljon iloa :) Koira on myös hyvä ulkoiluttaja ihmiselle. Jedin kanssa tulee liikuttua paljon metsissä ja sitä minä rakastan, kunhan pääsen liikkeelle... 


Toinen harrastus mitä rakastan nykyään suuresti, on laulaminen. Sain agilityn lopetettuani ja elämän myllertäessä päähänpiston, että mun pitää alkaa laulaa! Googletin hyvän lauluopen ja löysin samantien Päivin (Singbody) laulutunnit ja sielä olen käynyt viikottain reilun vuoden verran :) Laulun kautta opin maadoittumaan, hengittämään, tasapainottamaan ja ilmaisemaan tunteitani sekä ilmaisemaan iteäni. Parhaimmillani pääsen tätä kautta syvästi kiinni omaan voimaani. Huonoimmillani.. noh, minusta tulee itseäni sabotoiva ruoskija. Tätä ruoskijaa on hyvä tutkia hieman, mutta sille ei saa antaa valtaa. :) Pääasiassa laulu on koitenkin ihanaa ja olen oppinut olemaan aika armollinen itselleni.

Kehollisuus, ihmismieli, henkisyys ja kokonaisvaltainen hyvinvointi sekä kaikkien näiden asioiden keskinäinen yhteys ovat minua inspiroivia asioita ja niiden opiskelu on muodostunut polukseni. Osteopaattina ja valmentajana pääsen toteuttamaan saamiani oppeja suoraan asiakaskontakteissani ja välittämään tietoani ja osaamistani myös muille. Koen, että ihmisellä tulee olla jokin merkitys elämänpolullaan ja minulla se on tämä: hyvinvoinnin lisääminen ja muiden auttaminen. 

Minulla on oma viihtyisä vastaanotto Kivenlahden ostarilla. Hoidan paljon lapsia, erityisesti vauvoja ihan vastasyntyneestä alkaen ja naisia, myös raskaana olevia tai synnytyksestä palautuvia äitejä. Minulla käy myös koira-asikakkaita, joten koen olevani koko perheen terapeutti. 

Yritykseni toimii nimellä Osteopatia Agile. Agile tarkoittaa notkeaa tai ketterää. Nimi sai alkunsa, kun harrastin yrityksen perustamisen aikaan, vuonna 2017 vielä agilityä. Kisasin ja treenasin aivan huipun valmentajan, Niinun (NAS, NiinuAgiltySport) opissa. Kiinnostus lajiin kuitenkin hiljalleen lopahti ja en ole agihallilla käynyt enää vuoden 2020 syksyn jälkeen. Nimi kuitenkin jäi ja niin jäi yrityksen logokin, jonka inspiraation lähteenä on myöskin agilityharrastus. Logon mallina on meidän Ramses, joka on juuri hyppäämässä kisaesteellä. Yritin logosuunnittelijalle kovasti selittää mitä haluan ja lopulta lähetin kisakuvan ja sitten loksahti kohdilleen: Vitaalisuutta symboloiva olento hoivaavan käden sisällä :). 

Ajatukseni alunperin olikin profiloitua erityisesti koiraosteopaatiksi ja ehkä vielä suuntautua nimenomaan agi- ja muihin harrastuskoiriin. Elämä on kuljettanut hieman eri poluille, kuin mitä alkuperäinen plääni oli. Koiria käy kyllä edelleen, mutta tällä hetkellä puskaradio hoidoistani toimii parhaiten äitien parissa. Moni tuokin nykyään vauvan minulle hoitoon, koska joku toinen äiti suositteli minua. 

Koska olen itse äiti, ja kokenut raskaudet ja synnytykset, minulle tuntuu tällä hetkellä luonnollisimmalta suunnalta, samaistumisen ja kokemukseni kautta hoitaa nimenomaan äitejä ja muita naisia sekä lapsia. Ja nyt kuulostaa siltä, että vastaanotolleni ovat tervetulleita kaikki muut paitsi miehet. Ei sentään, koen vain, että jos meinaa hoitaa raskaanaolevia, synnyttäneitä ja vauvoja, täytyy näihin asioihin perehtyä kunnolla ja siitä syystä yritystoimintani on lähtenyt kehittymään äiti-vauva suuntaan. Vastaanotolle ovat tervetulleita kaikki lempeän ja kokonasivaltaisen hoidon ystävät 💝.

Yrityksen Agile-nimen merkitys on siis tänä päivänä laajentunut mielessäni tarkoittamaan fyysistä, mentaalista ja henkistä joustavuutta. Ihmisen joustavuus joka tasolla, lisää mielestäni myös hyvinvointia joka tasolla.

Tässä tämä tältä erää. Kirjoitusta saa oikein mielellään kysyä ja kommentoida. Kiitos kun luit 💛🙏


Terkuin Osteopaatti Sari Juva 😊

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Naisfiilis syntyy

Haluatko totuuden? No handlaatko totuuden?